Wiosenna wyprawa na Równicę

W środę a dokładnie 18 maja, była piękna i słoneczna pogoda. Wybraliśmy się na wycieczkę do Ustronia. Pojechaliśmy szkolnym busem na parking koło rzeki Wisły. Przesiedliśmy się na ciuchcię, która miała nas zawieść na górę Równica.

Jak ruszyliśmy ciuchcią to pan kierowca opowiadał nam ciekawostki na temat gór oraz o Ustroniu, który jest miastem uzdrowiskowym.

Ustroń jest jedną z najstarszych osad Śląska Cieszyńskiego, a pierwsze wzmianki o nim pochodzą z roku 1305r. Początkowo była to wieś książęca należąca do Piastów Śląskich, a od roku 1653 do dynastii Habsburgów.

Przyszła kolej na górę Czantorię, o której dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy. Jest najwyższym szczytem pasma o tej samej nazwie. Należy do najbardziej popularnych gór w Beskidzie Śląskim. Jest ona też szczytem granicznym pomiędzy państwem polskim, a Czechami.

Wielka Czantoria ma 995 m n.p.m. Kiedy mijaliśmy szczyt Dużej Palenicy (672 m n.p.m.), widzieliśmy kolejkę krzesełkową, która wywozi turystów na szczyt.

Kiedy dotarliśmy na Równicę (885 m n.p.m.), zobaczyliśmy piękny widok Ustronia i okolic. Ta góra Beskidu Śląskiego jest popularnym celem sobotnio-niedzielnych wycieczek mieszkańców Śląska.

Na Równicy byliśmy w punkcie widokowym, gdzie robiliśmy sobie zdjęcia. Panorama była przepiękna, więc warto robić zdjęcia, żeby potem miło wspominać taką wycieczkę.

Na koniec wycieczki poszliśmy do Gościńca Równica ci, co mieli ochotę zamówili sobie frytki lub ciepłą szarlotkę z lodami.

Podsumowując tą wyprawę to bardzo mi się podobało i cieszę się, że tam byłam. Na pewno pójdę na Równicę jeszcze raz z mamą. Lubię chodzić na takie wycieczki.

Uczennica NSPdP Agata Malina.

KONTAKT

Nasze dane kontaktowe, napisz do nas.